Criza materialelor de construcții lovește România în plină infrastructură

Criza materialelor de construcții lovește România în plină infrastructură
| Foto: www.pexel.com

Antreprenorii care lucrează pe șantiere se plâng de prețurile tot mai mari, care ar putea bloca sau întârzia lucrările. Mai ales că multe materiale sunt de import.

Probleme pot apărea la construirea noii autostrăzi de centură a Capitalei, dar și la repararea podurilor de la Cernavodă și Fetești.

Șantierul autostrăzii de centură este printre puținele din țară unde viteza de execuție dădea speranțe Companiei pentru Infrastructura Rutieră că lucrarea va fi terminată la timp. Din păcate, calculele inițiale sunt date peste cap de criza materialelor de construcții ce afectează întreaga lume.

Spre exemplu, pentru pietriș, furnizorii de balast cer acum în loc de 10 lei pe tonă (cum era în 2019) 20 de lei.

În acest moment, în România au fost date ordine de începere a lucrărilor pe tronsoane care însumate ajung la o autostradă cu o lungime de 264 km.

Nu doar autostrăzile pot întârzia din cauza scumpirilor la materialele de construcții. Sunt afectate și podurile sau pasajele rutiere. De pildă, podurile de la Fetești și Cernavodă aflate acum în reparație. Prețurile cresc continuu, iar majoritatea materialelor pe care le importăm s-au scumpit cu între 17 și 40 la sută.

Alt exemplu: constructorii spun că prețul parapetului de protecție adus din Turcia a crescut cu 40%. Bitumul din Austria s-a scumpit cu 27 la sută. Iar oțelul din Ucraina și hidroizolația din Polonia sau Italia, cu 30 la sută.

La creșterea prețurilor internaționale se adaugă și scumpirile românești: la balast cu 100 la sută sau la asfalt cu 20 la sută.

 

 

Comenteaza