Exclusiv Vinuri și celebrități

Vinuri și celebrități
Vinuri și celebrități
Vinuri și celebrități
Vinuri și celebrități
Vinuri și celebrități

"In vino veritas" sau mai bine zis, "in  vino vedeta". Vinul este o băutură care a încântat omenirea de milenii, este o artă și de ce nu o pasiune. Descoperiți în rândurile de mai jos care sunt vedetele internaționale care își produc propria marcă de vin. 

Sus paharul de vin! Și nu orice vin, ci unul făcut chiar de celebrități. Nu știu cum se face că din lunga listă de peste 90 de nume celebre din diverse domenii oferită de wikipedia, am nimerit trei cântăreți care și-au asociat numele cu producția de vin. Or fi ei persoane mai speciale și mai atente cu mediul, pentru că de fapt mi s-a părut interesant de promovat faptul că au ales să producă totul organic și că traiesc chiar acolo la ferme, punând serios osul la muncă.

Cea mai veche în industrie dintre cei trei, pare a fi Fergie Fergurson, solista de la Black Eyed Peas. Aceasta împreună cu tatăl sau Pat, au fondat în 2006 podgoria Ferguson Crest, situată în California, în zona Santa Barbara. Proprietatea are aproximativ 3 hectare, și este o afacere de familie. Tatăl lui Fergie este un fost profesor și antrenor de fotbal american, dar care a fost întreaga sa viață pasionat de îngrijirea pomilor fructiferi și cultivarea legumelor. Exact ca și tatăl lui. Pasiune ce a reușit să o transmită și fiicelor sale, Fergie și Dana - care au fost de mici implicate în activitațiile din gradină. Iar acum la podgorie. Mai au în echipă pe Joey Tensley, un artizan de vinuri celebru în SUA, care încă de la 12 ani a știut că profesia lui vă fi legată de struguri și vin. Cu toții, au pus suflet și multă muncă pentru a dezvolta o afacere organică, sustenabilă, menită să păstreze pentru generațiile viitoare bogăția de soiuri de vița de vie specifice zonei, realizând vinuri artizanale.
Fergie nu este implicată doar cu numele în această afacere, ci în fiecare detaliu. De la cules strugurii, la zdrobit boabele, până la designeul etichetelor și promovare.

Când cuplul Trudie Styler și Sting au decis să cumpere o proprietate de peste 350 de hectare din Toscana, au fost păcăliți cu un pahar de vin de fostul proprietar. Mă rog, ei au fost încântați de un pahar de vin din Bordeaux crezând că este produs, acolo, la Tenuta il Palagio, o fermă a cărui istorie începe la 1700. Tranzacția a fost făcută în 1999, dar adevărul a ieșit la iveală ceva mai tărziu, când au cerut să li se aducă vin din podgoria proprie pentru un eveniment. Prilej cu care au aflat că strugurii sunt chiar acrii. Dar întâmplarea i-a provocat pe cei doi, care nu s-au lăsat copleșiți de paragina descoperită și și-au propus să readucă la viață splendida proprietate și să facă vin de top.
Le-a trebuit ani de muncă în care s-au implicat cu totul. Trudie este cea mai dedicată, coordonând de la producție la distribuție și marketing, iar licorile poartă numele cântecelor lui Sting, care este implicat mai mult pe partea de promovare. Le sunt alături în proiect Alan York, un specialist în agricultură biodinamică, și Paolo Caciorgna, un cunoscut oenolog italian. Primul lor vin s-a numit Sister Moon, numele ales având un mesaj nu chiar atât de ascuns, așa cum spuneam, cei doi aplicând principiile agriculturii biodinamice, în care se ține cont de fazele lunii.

Tot după lună se lucrează și la Two Wolves podgoria Aleciei Moore. Da știu, numele nu vă sună cunoscut, dar să vă spun și numele de scenă: Pink!

 

Artista împreună cu soțul ei au decis, odată cu venirea pe lume a primului copil, că doresc să locuiască în natură, și au cumpărat în 2012 o proprietate care să corespundă cu un vis mai vechi: acela de a face vin.
A început prin a înlocui o parte din soiuri și a plantat cu mâna ei viță de vie, a urmat cursuri de specialitate, a îngrijit cultura, a cules, a zdobit boabele de struguri, a așteptat cu nerăbdare să treacă procesul de fermentare, a mers emoționată la lansarea primelor vinuri în 2018. Și a evitat să-și asocieze numele de scenă cu vinurile pe care le produce. Ba mai mult, nu ia în calcul să producă vreun rose. “Vreau ca lumea să ne cumpere vinul pentru că e bun”, declara într-un interviu din perioada lansării. Evident că lumea a fost totuși curioasă cum este vinul pe care îl face Pink!. iar stocul a fot epuizat în 24 de ore de la lansare.

Fotografii curtoazie: pexels.com, fergusoncrest.com, il-palagio.com, twowolveswine.com

Comenteaza